Yey med stort Y

1. Frida fick jobbet! En liten semester blev till ett helt nytt äventyr för min barndomsvän. F.tf. så sussar hon i mitt rum, men inom några dagar så ska hon få flytta in ovanpå Townhouse (vår systerbar) i Knightsbridge tills att hon hittar något eget. Två minuters gångväg från Harrods. Granne med arabiska prinsar och oljeshejker. Gatan bredvid den dyraste adressen i London. Dessutom så vackert att man blir helt till sig. Jag är inte avundsjuk, oh nej.

2. Jag har fått mitt studentrum! Badrum, skrivbord, bokhylla och hela kittet. Precis vid vattnet, två minuter från skolan och i så nybyggda hus att det inte ens finns bilder på det. Men så här ska det iallafall se ut (enligt skolan):



DÄR ska jag bo. Liberty Quays, Victory Pier. Och i november kommer snabbtågen till London vara igång. 17 minuter till London Victoria - att pendla till jobbet kommer inte att vara några som helst problem.

Jag har äntligen lyckats klippa mig. Snyggt, säger folk.
Personligen tycker jag att jag ser ut som en korsning mellan en 13-årig "chav" och en italiensk transvestit.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback