Rule Swetannia eller vaddå?

Då var vi himma, som Carro skulle ha sagt.
Söndagens lilla personallunch mynnade såklart ut i ett B@1 besök. Ägaren stack till oss en hunka så hela styrkan försvann innan han hann säga "Ha så kul". Jag åkte ifrån Spitalfields vid halv två - jag var den första som gick. Lite surt var det att vara tvungen att åka hem tidigast, men vad gör man inte för att hinna med sitt plan till Sverige. Sen fick jag ju såklart inte sova när jag väl kom hem. Suck med stort S.

Att flyga in över lilla Sverige kändes väldigt semestrigt. Igår kväll började hela min kropp att sakta men säkert slappna av. Resultat: ont i varenda muskel.
Jag har ett digert schema under min vecka, platser att se, personer att möta. Men det började bra med viltskavsgryta igår fäljd av Äntligen-mackor med leverpastej och smörgåsgurka alldeles nyss. Jag har blivit ombedd att inte bli på tok för fet medan jag är borta, men jag säger som Scan - det är något speciellt med riktig mat. När jag igår inte fick äta riktig svensk varmkorv med bröd till nattmat gastade jag in i köket att "MEN JAG VILL ÄTA KORV NU". Mor min skrattade väldigt mycket. Förståeligt.

Semesterwhat?! :
- Supermega-högen på mitt skrivbord ska tas itu med. Det är papper från Handelsbanken, CSN och Kent Uni.
- Jag ska till Doktor Kiropraktor. Risken att min rygg har blivit sned igen (något som jag drog på mig efter att ha blivit påkörd av en taxi i vintras) är ganska stor.
- Boka Hertz-hyrbil till min flytt nästa söndag.
- Åka till Handelsbanken och förklara att jag vill ha in mina CSN pengar på mitt konto.
- Bråka med min före detta landlord (igen!).
- Se till att Pauline fixar hyran så att jag inte sitter i smutsen när jag kommer hem igen.
- Tandläkarbesök och läkarbesök.
- Lek i mängder med min fru och min syster.
- Dumheter som involverar frugan och Klas och säkert en hel del andra.

Detta antecknas inte av rent läsvärde, för sådär superintressant är väl inte min Sverige-semester precis, utan helt enkelt för atyt jag själv ska lyckas komma ihåg det.

Kommentarer
Postat av: Malin

Leverpastaj ar bland det basta man kan hitta. Jag blangde pa personalen pa IKEA i Wembley i tisdags nar de inte hade nagon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback